Přes Macechu na Klínovec a Boží Dar

8. 08. 2019 8:08:08
Zase náš další výlet po Krušných horách. Autobusem do Loučné pod Klínovcem, přes utajený vrchol Macecha na nejvyšší vrchol Klínovec a na autobus do nejvýše položeného města v České republice - Božího Daru.

Vystoupili jsme u hotelu Nástup v Loučné pod Klínovcem a vrátili se kousek po silnici k rozcestí Selský les. Vzhůru na neoznačený vrch Macecha, 1.113 m n.m., vede jen lesní cesta a my hledali, kde je asi nejvyšší bod a našli. Bylo to vyšlapané místo na cestě. Kolem rostlo plno borůvek, ale i trsy borůvkám hodně podobné - vlochyně bahenní.

Z dalšího rozcestí a kolem studánky jsme došli po červené na Dámskou sjezdovku, kterou v létě na kole vyšlapou jen ti nejzdatnější. A jsme na vrcholu, kde nás jako první vítá televizní vysílač Jáchymov.

Klínovec, 1.244 m n.m., je nejvyšší hora Krušných hor s osmibokou zděnou rozhlednou postavenou v letech 1883 až 1884. Rozhledna je zrekonstruovaná a přístupná, ale okolní budovy jsou v dezolátním stavu. Možná i proto se tu zrovna podepisuje petice proti stavbě Stezky do oblak na Klínovci.

Stále po červené podél silnice, lesem, kolem luk plných květin, motýlů a nové rozhledny Boží vyhlídka, která má připomínat pohozenou krabičku zápalek, nás cesta dovedla až do Božího Daru.

Boží Dar, 1.128 m n.m., je nejvýše položené město v České republice s kostelem sv. Anny, nejvýše položeným kostelem v Krušných horách, třetím nejvýše položeným kostelem v Čechách a jedním z nejvýše položených městských kostelů v Evropě. Nefotila jsem, momentálně jsou prováděny opravy.

Při minulých návštěvách jsme ještě navštívili Božídarský Špičák, Božídarská rašeliniště a celoročně nejen pro děti Ježíškovu cestu. Po celý rok můžete při návštěvě Božího Daru zakoupit, napsat a vhodit do poštovní schránky v informačním centru vánoční pohled s razítkem z Ježíškovy pošty. Odeslán bude až před Vánocemi. Ve městě žije také náš olympionik v běhu na lyžích Lukáš Bauer.

My opět nevynechali ani místní hřbitov a samozřejmě zasloužené občerstvení.

Za případnou karmu děkuji a přeji šťastnou cestu i vám.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Další moje blogy najdete zde: https://jirinavotavova.blog.idnes.cz/

Autor: Jiřina Votavová | čtvrtek 8.8.2019 8:08 | karma článku: 20.96 | přečteno: 248x

Jiřina Votavová

Jak jsem fotila v Krušných horách "motýle"

Máme prý okurkovou sezónu, tak jsem pro zpestření vybrala pár motýlů z Krušných hor, které celý rok a často navštěvuji. Kolem cest byly jen krásné lesy, louky a ticho. A hlavně motýli.

28.7.2019 v 14:14 | Karma článku: 23.80 | Přečteno: 373 | Diskuse

Madeira

Je to perla Atlantiku a ostrov věčného jara. V roce 2016 jsem ho prochodila, letos jsem přijela posbírat a vyfotit střípky, které mě zaujaly. Snad jsem zachytila ze zajímavostí tohoto věčně zeleného ostrova pro každého něco.

13.7.2019 v 19:19 | Karma článku: 24.54 | Přečteno: 478 | Diskuse

Šumava nejen v obrazech

Teď v červnu jsme z Nové Pece putovali po naší krásné Šumavě. Hlavním cílem byla cesta na rozhlednu a do pralesa Boubín, také konečně na nejvyšší český vrchol Šumavy Plechý, kolem Schwarzenberského kanálu a na další místa v okolí.

16.6.2019 v 19:15 | Karma článku: 26.65 | Přečteno: 487 |

Další články z rubriky Fotoblogy

Dana Adámková

Květinou žádnou ženu neurazíš

Můj blog je především pro něžné pohlaví. Takový hodně kytičkový. Všechny rády kytičky dostáváme. V tolika různých druzích si každá vybereme tu svoji. Nikdy nezklamou svojí vůní a barevností. Jsou tak něžné jako my ženy.

20.8.2019 v 17:29 | Karma článku: 14.81 | Přečteno: 213 | Diskuse

Dita Jarošová

Carpe diem z Neapole

Itálie je vulkanickým gigantem, vlastní sopky hnedle tři co makají. Jinak je zde velká sopečná činnost a proto kdo má rád zahalené hory rouškou výparů, tak přijel do správné lokality...Termály, které zde vyvěrají jsou blahodárné.

20.8.2019 v 10:14 | Karma článku: 14.15 | Přečteno: 234 | Diskuse

Dana Adámková

Výstava panenek

V naší obci se každý rok, pořádá výstava mečíků od naších pěstitelů. V záplavě nádherných rostlin, bylo těžké, označit tu nejkrásnější. Mě zaujala výstava panenek. Celá výstava byla moc hezky aranžovaná a organizovaná.

19.8.2019 v 13:34 | Karma článku: 18.75 | Přečteno: 300 | Diskuse

Pavel Vrba

V čase vrátil jsem se o 74 let zpět

Někdo sice může namítnout, že by se člověk neměl vracet do minulosti, nýbrž by měl nakukovat především do budoucnosti. Je to však pravda jen na půl. Nakonec, vše co prožíváme a jak na vše nazíráme, je kaleno historií.

19.8.2019 v 11:30 | Karma článku: 14.47 | Přečteno: 445 | Diskuse

Jana Klenorová

Mezipřistání na Marsu

Nejdřív nebylo jasné, kde to jsme. Vypadalo to na mezipřistání na Marsu, a kdoví... kde jsme to vlastně byli!

19.8.2019 v 10:31 | Karma článku: 11.49 | Přečteno: 279 | Diskuse

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."