Šumava nejen v obrazech

16. 06. 2019 19:15:04
Teď v červnu jsme z Nové Pece putovali po naší krásné Šumavě. Hlavním cílem byla cesta na rozhlednu a do pralesa Boubín, také konečně na nejvyšší český vrchol Šumavy Plechý, kolem Schwarzenberského kanálu a na další místa v okolí.

Šumava a její lesy a louky plné květin.

*****

Z nejvýše položené železniční stanice v českých zemích v Kubově Huti ve výšce 995 m n.m. jsme se vydali na horu Boubín 1.362 m n.m. s rozhlednou a dalekým výhledem.

Cesta zpět na železniční zastávku Zátoň nás vedla kolem Boubínského pralesa, který byl vyhlášen národní přírodní rezervací na návrh Josefa Johna Karlem II. Schwarzenbergem už v roce 1858 a je částečně oplocen. Dále jsme pokračovali kolem Boubínského jezera.

Na nejvyšší vrchol české Šumavy jsme se chystali již několik let. V září 2017 nám cestu překazily polomy, po kterých jsou stále ještě vidět následky. Ten nenápadný kopeček je Plechý 1.378 m n.m., cestou vzhůru po Rakouské cestě jsme při prudkém stoupání odpočívali a kochali se výhledy na vodní nádrž Lipno a konečně došli na Plechý.

*****

Cestu jsme zvládli a ještě nám zbylo dost sil sejít na Trojmezí Česka, Německa a Rakouska, kde se stýkají hranice těchto států. A znova zpět na Plechý. Tak máme již výstupy dva.

Zpět kolem Plešného jezera.

Velkou zajímavostí Šumavy je 44 km dlouhý Schwarzenberský plavební kanál vybudovaný na žádost knížete Jana Nepomuka I. ze Schwarzenbergu pod vedením Josefa Rosenauera. S jeho historií jsme se seznámili v muzeu v Jeleních Vrchách.

*****

Blízko jsme to měli k Vltavě i vodní nádrži Lipno s písečnou pláží. Dokonce jsme se již vykoupali.

Tak si také užijte krásné a pohodové léto kdekoliv a za případnou karmu zase děkuji.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | neděle 16.6.2019 19:15 | karma článku: 26.15 | přečteno: 458x

Madeira

Je to perla Atlantiku a ostrov věčného jara. V roce 2016 jsem ho prochodila, letos jsem přijela posbírat a vyfotit střípky, které mě zaujaly. Snad jsem zachytila ze zajímavostí tohoto věčně zeleného ostrova pro každého něco.

13.7.2019 v 19:19 | Karma článku: 23.17 | Přečteno: 414 | Diskuse

V květnu na Mallorce...

... vládl klid a pohoda. Je to čas vhodný nejen na pěší turistiku v horách, na kole po nesčetných cyklostezkách, poznávání památek, čas pro fotografy a malíře, ale ti otužilejší se mohou už i vykoupat v moři nebo aspoň v bazénu.

23.5.2019 v 12:49 | Karma článku: 23.91 | Přečteno: 427 |

Retro vzpomínání...

... v dnešním blogu s fotkami a přáním všem maminkám k svátku patří mojí, té Vaší a třeba i mně a Vám, které jste již matkami. Já budu dnes psát o té své, která se dožila 95 let a já až z fotek zjistila, že se stále usmívala.

12.5.2019 v 6:00 | Karma článku: 24.54 | Přečteno: 474 |

Další články z rubriky Fotoblogy

Veronika Foglová

Neratov (5)

Oproti původnímu plánu jsem se rozhodla rozdělit fotografie z věží nadvakrát, aby to pro Vás bylo "stravitelnější".

21.7.2019 v 21:16 | Karma článku: 8.94 | Přečteno: 229 | Diskuse

Klára Tůmová

Co koníci nespásli

Tahle parta různých velikostí, barev srsti i slušivých outfitů se nachází přímo pod místem posvátným a dle senzibilů energií nabitým. (Známá místa 100x jinak pojedenapadesáté.)

21.7.2019 v 18:39 | Karma článku: 8.06 | Přečteno: 189 | Diskuse

Soňa Pražáková

Možná bude i sex

"Jestli mě chceš, tak se snaž." Tahle věta by mohla sedět na leccos v životě. Máme však léto, čas dovolených a s tím související různá prázdninová dobrodružství, která mohou mít nečekané konce.

21.7.2019 v 13:51 | Karma článku: 24.48 | Přečteno: 1212 | Diskuse

Iva Marková

Králík na divoko VII.

Králíci divocí se množí, ale ztrácím o nich přehled. Jednu noru měli u sousedů v zahrádce, druhá várka mladých

21.7.2019 v 13:21 | Karma článku: 13.71 | Přečteno: 258 | Diskuse

Bohunka Jakubcová

Ten Bítov mne fakt bere... Tentokrát zřícenina hradu Cornštejn

Vydaly jsme se tam se Zdenýškou, během manželovy pracovní návštěvy. Cesta byla krátká, prohlídka dlouhá a velmi, velmi koukatelná. Po návštěvě a pokochání se, jsme vyrazily ještě na předsunutou baštu.

21.7.2019 v 5:00 | Karma článku: 17.20 | Přečteno: 351 | Diskuse

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."