V květnu na Mallorce...

23. 05. 2019 12:49:55
... vládl klid a pohoda. Je to čas vhodný nejen na pěší turistiku v horách, na kole po nesčetných cyklostezkách, poznávání památek, čas pro fotografy a malíře, ale ti otužilejší se mohou už i vykoupat v moři nebo aspoň v bazénu.

Těšili jsme se na ráno. Do hotelu na severu ostrova v Cala Sant Vicenc, kousek pod mysem Formentor, jsme přijeli pozdě večer a už byla tma. Jaký bude asi náš výhled z balkonu na moře, který jsme si připlatili? Byl nádherný. Moře s malou pláží hned pod hotelem a vrcholky pohoří Tramuntana, které lemuje severní pobřeží ostrova asi v délce 70 kilometrů. Nedaleko od hotelu byla i zastávka autobusu.

Mallorca je prostě už v květnu ráj, ráj pro turisty. Chodit se dá po pobřeží i po horách.

Je to ráj nejen pro milovníky volné přírody, ale v ulicích uvidíte kromě květin i pomeranče.

Mallorca je ráj pro milovníky památek, například kostel, římský most nebo klášter v Pollence.

Je to ráj pro cyklisty. Kolo i vybavení si můžete půjčit na každém rohu a o kola se tu nikdo nebojí.

Mallorca je ráj pro fotografy a malíře. Stále je co fotit v přírodě i ve městě, ale i malovat. Vody si užijí i zájemci o potápění.

Můžete se zajít podívat nebo nakoupit na tržnici v okolních městech.

Sever ostrova je díky horám skalnatý a pláže často kamenité, ale i tak je Mallorca od června do září ráj pro milovníky slunce, koupání a nicnedělání.

Před pár lety jsme navštívili jihozápadní pobřeží u hlavního města Palma de Mallorca a v budoucnu se určitě zase někdy vrátíme. Možná někam na východní pobřeží. Za případnou karmu děkuji a budu ráda, pokud jsem někoho inspirovala.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | čtvrtek 23.5.2019 12:49 | karma článku: 23.44 | přečteno: 405x

Šumava nejen v obrazech

Teď v červnu jsme z Nové Pece putovali po naší krásné Šumavě. Hlavním cílem byla cesta na rozhlednu a do pralesa Boubín, také konečně na nejvyšší český vrchol Šumavy Plechý, kolem Schwarzenberského kanálu a na další místa v okolí.

16.6.2019 v 19:15 | Karma článku: 25.10 | Přečteno: 419 |

Retro vzpomínání...

... v dnešním blogu s fotkami a přáním všem maminkám k svátku patří mojí, té Vaší a třeba i mně a Vám, které jste již matkami. Já budu dnes psát o té své, která se dožila 95 let a já až z fotek zjistila, že se stále usmívala.

12.5.2019 v 6:00 | Karma článku: 24.11 | Přečteno: 460 |

Hurá na Milešovku!

Po zimní odmlce jsme se zase vydali do jarního Českého středohoří, na jeho nejvyšší vrchol Milešovku. Z malého nádražíčka v Bořislavi, kolem kaple v Bílce, až na vrchol s meteorologickou observatoří a krásným výhledem do krajiny.

7.5.2019 v 14:52 | Karma článku: 24.84 | Přečteno: 419 |

Další články z rubriky Fotoblogy

Otakar Vagner

Hej mistře! (V létě!)- aneb Ryba na Kampě 2

23.6. (!) 2019 probíhá již pár let tradiční provedení České mše vánoční "Hej mistře!" od J. J. Ryby v Praze na Kampě pod Karlovým mostem. Zde si mohl zazpívat opravdu každý. Jak je to možné, že v parném létě?

25.6.2019 v 11:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 33 | Diskuse

Klára Tůmová

Kvetly máky

A ač nekvetly zrovna na polích, horkej den teda byl. Dokonce byla i neděle, jen místo výjezdu s bryčkou se konalo obyčejné pěší venčení pesana.

24.6.2019 v 9:41 | Karma článku: 10.31 | Přečteno: 128 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Veselá demonstrace na Letné - fotoblog

České demonstrace mají oproti světovým některé odlišnosti. Nezapalujeme auta, nepereme se s policií a ukazujeme český humor.

24.6.2019 v 6:32 | Karma článku: 43.22 | Přečteno: 10077 | Diskuse

Pavla Kolářová

Není mi to jedno...

Tohle místo si spojuji spíše s letními pikniky, in-line bruslením, rodinnými procházkami, hraním dětí na hřišti u "hrocha", krmením veverek a jinými poklidnými volnočasovými aktivitami... Ovšem občas se tu konají i jiné akce...

23.6.2019 v 22:13 | Karma článku: 14.60 | Přečteno: 375 | Diskuse

Veronika Foglová

Neratov (1)

Už dlouho jsem zvažovala, že sem napíši článek o Neratově, místě s nepopsatelně silným geniem loci, mé srdeční záležitosti a zároveň také mém zaměstnavateli, kterým je Sdružení Neratov.

23.6.2019 v 20:22 | Karma článku: 16.67 | Přečteno: 257 | Diskuse

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."