Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

1989 - 2019

Třicet let uteklo jako voda. Trochu jsem si zase zavzpomínala a vybrala pár fotek, některé ještě z kinofilmu, od roku 2006 z digitálního světa. Každý rok jednu. Pár let se mi nepodařilo doložit, ale poradila jsem si s tím.

Je to jen nostalgické vzpomínání na pár náhodných okamžiků těchto uplynulých třiceti let. Někdy možná bezvýznamných, ale třeba i zajímavých a snad i hezkých, i když se mi poslední dobou tolik věcí kolem nás nelíbí. 

**********

1989 - 1990

Psal se 17. listopad 1989. Klíče cinkaly na více náměstích, nejen v Praze. Václav Havel byl zvolen prezidentem a v příštím roce navštívil mnoho měst. Z jednoho takového setkání 12. února 1990 jsem dostala i tuto fotografii. 

1991

V roce 1991 jsem poprvé navštívila Francii a Paříž, její světoznámá místa - Eifelovku, Louvre, i katedrálu Notre Dame. Byl to takový jeden splněný sen, tehdy možná mnoha z nás.   

1992

Tento rok jsme na západ vzali i děti. V muzeu voskových figurín v holandském Amsterdamu byl i Michael Jackson. 

1993

Vznikla samostatná Česká republika. Jedny noviny z 31.12.1992 jsou poslední z Československa a druhé již 2.1.1993 z České republiky.  

1994

V létě se syn poprvé koupal ve vlnách Středozemního moře. Cestu organizovala jeho základní škola.

1995 - 1997

I tyto roky přišlo jaro, léto, podzim, zima, projeli a prošli jsme hodně míst, ale vhodnou fotku jsem nenašla. Tak přikládám jednu již digitální, krásně barevnou podzimní, protože podzim mám nejradši. A tady jsme tehdy určitě také chodili.   

1998

Naše prázdninová cesta vedla do Krkonoš a z Pomezních bud na nejvyšší českou horu Sněžku.

1999

Poprvé jsem se zúčastnila pochodu do Prčice. Šel se 34. ročník a bylo nás tehdy víc. 

2000

Rok 2000 a náš pravidelný novoroční výstup na vrch Bořeň v Českém středohoří. To číslo jsem si tam musela napsat a nechat se vyfotit. Podotýkám, že jen křídou.

2001

Na 36. MFF v Karlových Varech jsem tehdy zachytila přijíždějící herečku Nastassju Kinskou. 

2002

Naše posvátná hora Říp. Kdo ji ještě nenavštívil?

2003 

 Hned po vojně odjel syn do staré dobré Anglie dělat au-pair, zvládl čtyři děti a půjčil mi tuto fotografii. Děti už dospěly, ale do dneška je s rodinou v kontaktu. 

2004

Na balkoně jsem si tento rok zasadila astry, ale později jsem tam pěstovala i jahody a rajčata.

2005

To bylo tehdy koncem roku sněhu!

2006

V tomto roce jsme si koupili náš první digitální fotoaparát. Proto bude jednodušší něco vybrat. Toto je les v mlze na Vlčí hoře.   

2007

Cedule byla už jen v expozici na šumavském Poledníku vystavená a cesta volná.  

2008

Z návštěvy skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm jsou tyto pastičky na myši.

2009

Vůbec jsem nevěděla, že existuje i muzeum parfémů a to až v Andoře. 

2010

Vidět a prochodit Benátky byl opravdu zážitek... 

2011

... nebo chodit pod alpskými velikány jako je Matterhorn.

2012

Okolo Třeboně se nepasou jen koně, ale jezdí se tam krásně na kole.  

2013

A jíst se také musí. Pro labužníky je fotografie španělské šunky jamón serrano, která se suší 9 - 15 měsíců. 

2014

Kolikrát jen vyšlo za ty roky slunce?

2015

A kolik ptáčků přiletělo na náš balkon, bych také nespočítala.

2016

Tento rok jsme si již po několikáté zopakovali Sněžku, ale z druhé strany.

2017

Asi jako jedna z posledních jsem poprvé navštívila Chorvatsko a po cestě Plitvická jezera.

2018

A kolik jsem vyfotila krásných kytek? Nevím.

2019

Třicet let! A čas i voda plynou dál, nejen v Praze u Vltavy, ale i v Labi. Tak ať voda teče a život jde dál.

Za případnou karmu děkuji a přeji šťastnou cestu!

Další moje články si můžete přečíst a fotky prohlédnout zde: https://jirinavotavova.blog.idnes.cz/

Autor: Jiřina Votavová | neděle 17.11.2019 7:07 | karma článku: 24,68 | přečteno: 404x
  • Další články autora

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma: 16,93 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Školní sraz po 55 letech

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout, nebo zavzpomínat. Dnes to bude retro ze základní školy.

3.2.2024 v 11:11 | Karma: 24,23 | Přečteno: 696x | Diskuse| Osobní

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Rok motýlů

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Například letošní rok 2024 je rokem barevných křídel.

20.1.2024 v 10:00 | Karma: 16,12 | Přečteno: 159x | Diskuse| Ostatní

Jiřina Votavová

Moje malé resumé 2023

Další rok jedné stále spokojené důchodkyně je za námi. Jaký byl? Pestrý a zajímavý. Nabízím několik okamžiků, které jsem na našich loňských cestách zvěčnila. "Navštívila" jsem New York a v lázních Luhačovice "potkala"...

1.1.2024 v 11:11 | Karma: 22,21 | Přečteno: 495x | Diskuse| Cestování

Jiřina Votavová

Šťastný a veselý rok 2022 jedné důchodkyně

V dnešní době se to často nevidí, ani neslyší, ale i takové se najdou. Jaké si to totiž každý rok udělám, takové to mám. I v současné době.

3.1.2023 v 10:10 | Karma: 23,59 | Přečteno: 619x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 20,58
  • Průměrná čtenost 585x
"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."

 

 

Seznam rubrik