Konec roku mezi sopkami na Kanárských ostrovech

Koncem roku jsem vyměnila sníh za písek a lávové kameny, u nás také sníh nebyl, vánoční shon za trochu větru, ale i sluníčko. Odletěla jsem na jeden z Kanárských ostrovů, na sopečný ostrov Lanzarote, kde stále dřímá činný vulkán.

Náš let trval něco kolem 4,5 hodiny a po odpoledním příletu na Lanzarote byla teplota vzduchu 22°C ve stínu. Hotel byl jen kousek od letiště a to bylo vše, co jsme si včetně výborné stravy přes cestovní kancelář objednali. Další program byl jen a jen v naší moci. Vždy víme kam jedeme a co chceme vidět, tak jsme ho měli připravený již z domova od počítače, včetně autobusového spoje po ostrově.

Kanárské ostrovy jsou součástí Španělského království. Souostroví leží v Atlantském oceánu, tvoří jej celkem 7 hlavních ostrovů – Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, La Gomera a El Hierro, a každý je úplně jiný. O Gran Canarii a Fuerteventuře jsem již psala. Dost často se pletou s Baleárskými ostrovy. Oproti středoevropskému času byl na Kanárských ostrovech časový posun -1 hodina. Úředním jazykem je španělština a měnou EURO.

Čtvrtý největší a k nám nejbližší ostrov souostroví, Lanzarote, je nazýván "Sopečným ostrovem". O jeho podobu se zasloužily sopečné erupce v letech 1730 až 1824. I v dnešní době pod ostrovem stále dřímá činný vulkán. Najdeme zde velké množství vinic, protože černá vulkanická půda a způsob pěstování jí opravdu svědčí. Na ostrově je také celkem 87 pláží se světlým, světle hnědým nebo černým pískem. Teplota oceánu není ani v létě jako v Egyptě, je pro otužilé, ale o to příjemnější byl návrat z vody. Pro méně odvážné byl u hotelu vyhřívaný bazén. Díky nejslavnějšímu místnímu rodákovi Césaru Manrique je ostrov obohacen a vyzdoben jeho moderními uměleckými díly. Má také zásluhu na tom, že se na ostrově tyčí pouze jediná mohutná výšková budova. Většina budov je několikapatrových a domky místních připomínají spíše bílé krabice, většinou s modrými a zelenými okny a dveřmi.

A jaký byl náš program a co mne zaujalo, se dovíte z přiložených fotografií s textem.

Náš třípatrový hotel s výhledem na Atlantik byl v blízkosti letiště. Letadla začínala létat kolem sedmé hodiny ranní, přes den nevadila a v noci byl klid.

Místní silnice jsou kvalitní a autobusová doprava v častých intervalech spolehlivá.

Autobusem jsme zajeli do hlavního města Arrecife, kde se tyčí již zmíněná jediná výšková budova na ostrově. Zpět jsme došli až k našemu hotelu pěšky. Celkem jsme za týden našeho pobytu po ostrově nachodili kolem 60 kilometrů.

Národní park Timanfaya a její symbol - ohnivý ďábel. Park je přísně chráněný a mezi krátery se dalo jen projíždět. Viděli jsme také na vlastní oči, co ještě v zemi dříme.

Na severu ostrova nás z městečka Orzola převezla loď Biosfera Express na malý ostrůvek La Graciosa. Pluli jsme i s pohřebními věnci, ale bezpečně přistáli v přístavu vesničky Caleta del Sebo. Na ostrově je ještě jen jedna vesnička - Pedro Barba. Naše malá túra vedla mezi sopkami a podél zlověstně rozbouřeného Atlantiku.

Na jihu ostrova v Playa Blance jsem nejprve nevěřila, že nejsou kameny přilepené, ale opravdu nebyly. Na vlastní oči nám to předvedl sám autor.

V městečku Teguise, které leží pod velkým kráterem a nad kterým se tyčí pirátská pevnost Castillo de Santa Barbara, se v neděli konaly místní trhy. Daleké vrcholky národního parku mi hodně připomínaly České středohoří.

Zrovna byl čas vánoční a my mohli oslavit hned Vánoce dvoje, české 24.12. a španělské 25.12. Hotely i ulice zdobily nejen mohutné kaktusy, ale i vánoční stromky a hvězdy, které jsou oblíbené také u nás. Jednu u nás zakoupenou hvězdu od loňských Vánoc mám doma a dokonce mi i zčervenala.

Tolik zámečků lásky, které jsem viděla na pobřežní promenádě v Puerto del Carmen, jsem ještě nikde neviděla. Toto je jen část.

Naposledy jsme se vykoupali a otužili, voda v Atlantiku není totiž moc teplá ani přes léto, a za pár hodin odletěli zpět domů.

Za případnou karmu zase děkuji a přeji krásný nový rok 2019.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Další dva moje blogy z Kanárských ostrovů:

Autor: Jiřina Votavová | pátek 4.1.2019 9:44 | karma článku: 25,32 | přečteno: 726x

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma: 16,93 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Život kolem nás: Školní sraz po 55 letech

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout, nebo zavzpomínat. Dnes to bude retro ze základní školy.

3.2.2024 v 11:11 | Karma: 24,23 | Přečteno: 696x | Diskuse| Osobní

Život kolem nás: Rok motýlů

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Například letošní rok 2024 je rokem barevných křídel.

20.1.2024 v 10:00 | Karma: 16,12 | Přečteno: 159x | Diskuse| Ostatní

Moje malé resumé 2023

Další rok jedné stále spokojené důchodkyně je za námi. Jaký byl? Pestrý a zajímavý. Nabízím několik okamžiků, které jsem na našich loňských cestách zvěčnila. "Navštívila" jsem New York a v lázních Luhačovice "potkala"...

1.1.2024 v 11:11 | Karma: 22,21 | Přečteno: 495x | Diskuse| Cestování

Šťastný a veselý rok 2022 jedné důchodkyně

V dnešní době se to často nevidí, ani neslyší, ale i takové se najdou. Jaké si to totiž každý rok udělám, takové to mám. I v současné době.

3.1.2023 v 10:10 | Karma: 23,59 | Přečteno: 618x | Diskuse| Cestování

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."