Mezi dvěma moři ve Španělsku...

... jsem strávila 11 dní letošní květnové dovolené. Naše cesta vedla na La Mangu, která leží opravdu mezi dvěma moři, mezi hodně slanou a teplou lagunou Mar Menor a mořem Středozemním. Jen u vody jsem ale neležela a vše vyfotila.

Poloostrov La Manga del Mar Menor je největší letovisko provincie Murcia ležící v jihovýchodní části Španělska. Jeho délka je skoro 19 km a šířka různě asi 100 až 1500 metrů. Celým poloostrovem se vine jedna velká silnice, kolem které stojí hotely, vysoké domy s letními byty, obchody a restaurace. Na začátku poloostrova začíná nultým kilometrem a každých 1000 metrů je označeno číslem a mapkou na windsurfingovém prkně. Poslední prkno je s 18. kilometrem. Ze západní strany ho omývá mělká a teplá laguna Mar Menor, z východní Středozemní moře.

Účel naší cesty byla turistika a poznávání. Přílet, pět naplánovaných společných túr, mezi tím čtyři volné dny, které jsme si sami zorganizovali a odlet. Po návratu jsme vždy zvládli i koupání v moři. Musím podotknout, že většina lidí navštěvuje Mar Menor pro jeho léčivé bahno.

Středozemní moře a pás La Mangy.

Náš hotel se nacházel na 3. kilometru poloostrova s výhledem na Mar Menor a ostrov Isla del Ciervo - Jelení ostrov.

Hned ve čtvrtek vedla naše cesta přírodní rezervací Calblanque podél zatím posledních nedotčených míst kolem Středozemního moře, kde se líbí i ještěrkám. K jejich ochraně slouží i dopravní značka Pozor ještěrka.

Při páteční trase do údolí Valle de Ricote jsme se prošli krásnou zelení. Zrovna probíhala sklizeň citrusů. Jednou ze zajímavostí údolí je několik obřích vodních kol, která v minulosti poháněla mlýny a jiné zemědělské stroje.

Ve volný sobotní den jsme si po pláži zašli až na začátek La Mangy k majáku Cabo de Palos, původně strážné věži, která slouží jako maják od ledna 1865. Cestou zpět jsme se opravdu v klidu a bez obav vykoupali v moři. Záchranáři měli zrovna cvičení před zahájením sezóny.

Trochu netradiční romantiky jsme si užili v industriální oblasti La Unión, kolem dávno opuštěných dolů, kde se dříve těžilo stříbro, železo, olovo a další nerostné suroviny. Na vrcholu Cenizas mohli muži obdivovat dělostřeleckou pevnost Bateria de La Cenizas postavenou v letech 1930-1934. Střela z tohoto děla prý letěla 35 kilometrů. A všichni jsme se kochali krásnými výhledy.

Pondělní okruh přírodní rezervací v San Pedro del Pinatar byl opravdu pohodový. Vedl po pobřeží Středozemního moře, laguny a salin, viděli jsme i plameňáky. Cílem byly ony věhlasné bahenní lázně pod širým nebem, které jsme si také vyzkoušeli na vlastním těle. Takto nějak jsme pak vypadali i my.

V úterý, další volný den, jsme vyměnili turistiku za historii a zajeli si za 3 eura autobusem do jednoho z nejstarších španělských měst, do Cartageny. Byla založena již v roce 228 př.n.l. Kartaginci. Ve městě jsme navštívili pevnost, římské divadlo i přístav.

Když už jsme viděli na začátku nultý kilometr poloostrova La Manga, rozhodli jsme se prozkoumat i jeho druhý konec. Autobus z 3. kilometru nás vysadil na kilometru 18. a dále jsme už šli pěšky na úplný konec, kde byla jen voda a za ní na druhé straně španělské pobřeží s rezervací San Pedro del Pinatar.

Poslední organizovaný čtvrteční výlet vedl z Gebas kolem hřbitova a dále vyprahlou krajinou, kolem skal a útesů. Navíc bylo tento den nejtepleji za celý náš pobyt. Ještě že cesta končila u přehrady Embaise de la Rambla de Algeciras. Po návratu jsme si španělskou cervezu opravdu zasloužili. Stejně tak lahev červeného vína k večeři, jako každý den.

Poslední volný den před odletem jsme se ještě rozhodli zdolat oba vrcholy Jeleního ostrova, na který jsme každý den z balkonu jen pokukovali. Mar Menor jsme směrem k ostrovu přebrodili. Voda byla hluboká něco nad kolena. Při cestě na pravý kopec se zvedlo velké hejno racků, kteří před naším příchodem na ostrově jen posedávali, a já si připadala jako v hororu. Druhý kopec jsem vzdala, tam jich bylo ještě víc. Co kdyby... ? Mezi kopci ale byla jedna krásná opuštěná pláž, nikde nikdo a hloubka na plavání. Tak jsme si užili koupání.

Poslední západ slunce nad La Mangou a v sobotu k večeru jsme se z letiště Murcia - San Javier vraceli zpět do Prahy.

Všem přeji krásné léto a dovolenou, ať jste kdekoliv.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | úterý 5.6.2018 8:48 | karma článku: 20,45 | přečteno: 883x

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma: 16,93 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Život kolem nás: Školní sraz po 55 letech

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout, nebo zavzpomínat. Dnes to bude retro ze základní školy.

3.2.2024 v 11:11 | Karma: 24,23 | Přečteno: 696x | Diskuse| Osobní

Život kolem nás: Rok motýlů

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Například letošní rok 2024 je rokem barevných křídel.

20.1.2024 v 10:00 | Karma: 16,12 | Přečteno: 159x | Diskuse| Ostatní

Moje malé resumé 2023

Další rok jedné stále spokojené důchodkyně je za námi. Jaký byl? Pestrý a zajímavý. Nabízím několik okamžiků, které jsem na našich loňských cestách zvěčnila. "Navštívila" jsem New York a v lázních Luhačovice "potkala"...

1.1.2024 v 11:11 | Karma: 22,21 | Přečteno: 495x | Diskuse| Cestování

Šťastný a veselý rok 2022 jedné důchodkyně

V dnešní době se to často nevidí, ani neslyší, ale i takové se najdou. Jaké si to totiž každý rok udělám, takové to mám. I v současné době.

3.1.2023 v 10:10 | Karma: 23,59 | Přečteno: 619x | Diskuse| Cestování

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."