Naše Vánoce jinde a trochu jinak

Tak tu máme prosinec a první advent. Ochladilo se a někde dokonce napadlo i trochu sněhu. Prohlížím si fotografie a zase vzpomínám. Na jedny naše Vánoce jinde a trochu jinak. Daleko, ale v klidu a pohodě, na Kanárských ostrovech.

Nemám ráda přehnané uklízení a neumím ani vymýšlet dárky. Uklízím přece průběžně celý rok a někde jsem četla, že máme uklidit až po svátcích a návštěvách. Nemiluji nakupování a pak ještě to balení dárků.

Naše Vánoce jsme proto tehdy strávili jinde a trochu jinak. Snad si tím nerozhněvám milovníky pravých českých Vánoc. Odletěli jsme na Gran Canarii, kde nás čekaly dokonce Vánoce dvoje. Jedny české 24.12. a druhé španělské 25.12. Sluníčko krásně svítilo, vycházelo ráno před osmou a zapadalo po šesté. Denní teploty se pohybovaly kolem 25°C a tentokrát skoro ani nefoukal vítr, což se často nestává. Za celý týden venku jsme určitě načerpali do jara dost energie a sluníčka. Večer jsme zase mohli v klidu posedět při svíčkách se sklenkou vína i na balkóně hotelového pokoje.

Na ostrově jsme navštívili pár zajímavých míst, prošli dlouhou promenádu v Playa del Inglés, pobřeží i písečné duny u Maspalomas, pokochali se krásně červenými vánočními hvězdami a dalšími nádhernými květy. Také jsme se vykoupali ve vodách Atlantiku i příjemně vyhřátého hotelového bazénu.

Hotel byl pěkně vánočně vyzdoben a my si koupili jednu vánoční hvězdu na pokoj. Byl to náš vánoční stromek, pod kterým jsme si dvakrát po večeři předali jen pár drobností pro radost. K španělské vánoční večeři jsme neměli naši rybí polévku, ale bažantí nebo humří, neservírovali nám českého smaženého kapra ani vepřový řízek, ale i tak jsme si pochutnali na různých předkrmech a specialitách, salátech, sladkostech i ovoci a připili si na zdraví.

Naše Vánoce jsme si užili na písku a v teple, v klidu a pohodě. Na Kanárských ostrovech je příjemně celý rok, i v zimě je stále teplo a ani v létě nejsou nesnesitelná horka.

Letos to nebude, tak snad možná zase někdy příště, "Šťastné Vánoce - Feliz Navidad" na Gran Canarii.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | sobota 2.12.2017 17:10 | karma článku: 18,41 | přečteno: 801x

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma: 16,93 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Život kolem nás: Školní sraz po 55 letech

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout, nebo zavzpomínat. Dnes to bude retro ze základní školy.

3.2.2024 v 11:11 | Karma: 24,23 | Přečteno: 696x | Diskuse| Osobní

Život kolem nás: Rok motýlů

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Například letošní rok 2024 je rokem barevných křídel.

20.1.2024 v 10:00 | Karma: 16,12 | Přečteno: 159x | Diskuse| Ostatní

Moje malé resumé 2023

Další rok jedné stále spokojené důchodkyně je za námi. Jaký byl? Pestrý a zajímavý. Nabízím několik okamžiků, které jsem na našich loňských cestách zvěčnila. "Navštívila" jsem New York a v lázních Luhačovice "potkala"...

1.1.2024 v 11:11 | Karma: 22,21 | Přečteno: 495x | Diskuse| Cestování

Šťastný a veselý rok 2022 jedné důchodkyně

V dnešní době se to často nevidí, ani neslyší, ale i takové se najdou. Jaké si to totiž každý rok udělám, takové to mám. I v současné době.

3.1.2023 v 10:10 | Karma: 23,59 | Přečteno: 619x | Diskuse| Cestování

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."